تولید و چاپ تیشرت تبلیغاتی

تولید و چاپ تیشرت تبلیغاتی

در سالهای اخیر بیشتر صاحبان مشاغل با تولید و چاپ تیشرت تبلیغاتی، به معرفی برند، محصول یا خدمات خود به طیف وسیعی از مخاطبان پرداخته اند. در حقیقت این تیشرت ها بوم های نقاشی جذابی هستند که بعنوان ابزاری قدرتمند برای بازاریابی مورد استفاده قرار می گیرند و به شما کمک می کنند تا حضور برندتان را در میان مردم تقویت کرده، اعتماد به برند را افزایش داده و در نهایت مشتریان جدیدی برای برند خود جذب کنید.

اما برای اینکه تیشرت تبلیغاتی تان به بهترین نحو عمل کند، باید در انتخاب و تولید آنها دقت و ظرافت به خرج دهید. در غیر این صورت، ممکن است نتیجه عکس داشته و به جای جذب مشتری، آنها را از برندتان دور کند.

تولید و چاپ تیشرت تبلیغاتی : بوم نقاشی خلاقانه برای معرفی برند شما

استفاده از تیشرت های تبلیغاتی خلاقانه و زیبا، بدون شک راهکاری موثر برای معرفی برند و یا محصول شما به شمار می آید. اما انتخاب و تولید این تی شرت ها باید هوشمندانه و با دقت کامل انجام شود، چرا که تاثیر بسزایی در برداشت مخاطب از برند شما خواهد داشت.

شاید این موضوع بر کسی پوشیده نباشد که پوشیدن تیشرت های تبلیغاتی می تواند به فروش و معرفی محصول شما کمک فراوانی کند، چرا که همانند یک بوم تبلیغاتی در سراسر شهر قابل رویت بسیاری از افراد خواهد بود و اگر طرحی خلاقانه داشته باشد می تواند بسیاری را به خود جلب و جذب کند.

در اولین قدم، مشخص کنید که هدف شما از استفاده از تیشرت های تبلیغاتی چیست؟ می خواهید از آنها برای افزایش آگاهی از برند استفاده کنید؟ معرفی محصول جدیدتان؟ یا جذب مشتری برای رویدادی خاص؟ با مشخص کردن هدف، می توانید طراحی، پیام و نوع تیشرتی که به آن نیاز دارید را به درستی انتخاب کنید.

طراحی روی تیشرت تبلیغاتی شما باید جذاب، چشم نواز و به یاد ماندنی باشد. از تصاویر و رنگ های مرتبط با برندتان استفاده کنید و پیام تان را به طور واضح و مختصر بر روی تیشرت درج کنید. به خاطر داشته باشید که فضای روی تیشرت محدود است، پس باید از عناصر بصری به طور هوشمندانه استفاده کنید تا توجه مخاطب را جلب کنید.

یکی از مهمترین ویژگی های یک تیشرت بطورکلی، چه تبلیغاتی و چه غیر تبلیغاتی، جنس آن است. مسلماً همه کسانی که اقدام به چاپ لوگو، برند یا محصول خود بر روی تیشرت می کنند، انتظار دارند که مخاطبان از این تیشرت ها در سطح شهر و بین مردم استفاده کنند. از این رو، اگر جنس تیشرت های استفاده شده کیفیت مطلوبی نداشته باشد و برای مصرف کننده آزار دهنده باشد، تمام سرمایه گذاری برای تولید و چاپ یک تیشرت از بین می رود.

انتخاب جنس تیشرت با توجه به دو پارامتر هزینه و کارایی، یکی از مسائل اصلی و دشوار در چاپ تیشرت تبلیغاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

چاپ تیشرت تبلیغاتی | چاپ تی شرت تبلیغاتی | چاپ اختصاصی تیشرت تبلیغاتی | چاپ سفارشی تی شرت تبلیغاتی | چاپ Dtf تیشرت چاپ تیشرت تبلیغاتی

امروزه، چاپ روی تیشرت در زمره صنایع پرکاربرد و پرمصرف در سراسر دنیا محسوب می شود و همین امر سبب توسعه روزافزون این صنعت در دنیا شده است. در ایران نیز دستگاه های پیشرفته و به روزی برای چاپ روی تیشرت وجود دارند که هر کدام متناسب با نوع چاپ مورد استفاده قرار می گیرند.

برخی از روش های رایج چاپ تیشرت عبارتند از:

  • چاپ سابلیمیشن (چاپ حرارتی به صورت مستقیم) برای چاپ طرح های رنگی بر روی تیشرت های پلی استر، مناسب است.
  • چاپ لیبلی
  • چاپ کاتر پلاتر فقط برای چاپ به صورت تک رنگ یا به صورت رنگ های تفکیک شده، مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چاپ مدیا (چاپ به صورت تمام رنگی)
  • چاپ DTF  که به صورت مستقیم بر روی تیشرت اجام می گیرد و برای انواع سفارشات چه تیراژ کم و چه تیراژ بالا، مناسب است.
  • چاپ سیلک برای طرح های ساده و سفارشاتی با تعداد کم، بسیار مناسب است.

چاپ تیشرت تبلیغاتی | چاپ تی شرت تبلیغاتی | چاپ اختصاصی تیشرت تبلیغاتی | چاپ سفارشی تی شرت تبلیغاتی | چاپ Dtf تیشرت

یکی از ویژگی های بسیار مهم که در انتخاب یک تیشرت تبلیغاتی مناسب باید در نظر داشته باشید، کیفیت چاپ روی آن ها است. کیفیت چاپ روی تیشرت به انتخاب نوع چاپ که در بالا به برخی از آنها اشاره شد، بستگی دارد. البته قابل ذکر است که استفاده از متریال و مواد اولیه مرغوب نیز، در ماندگاری و کیفیت چاپ تیشرت ها موثر خواهد بود.

در روش های چاپ مستقیم بر روی تیشرت، از رنگ سفید تیشرت به عنوان بک گراند تصویر استفاده می شود و سایر رنگ ها چاپ می شوند. به همین خاطر، روش چاپ مستقیم که طبیعتاً یکی از بالاترین کیفیت ها را ارائه می دهد، بر روی تیشرت های سفید و یا روشن قابل استفاده می باشد.

اگر بخواهیم بر روی تیشرت و یا پارچه تیره و یا مشکی چاپ مستقیم بزنیم، حتماً دستگاه باید دارای رنگ سفید جداگانه باشد که ابتدا تیشرت را با رنگ آستر سفید کند و بعد روی رنگ سفید طرح را پیاده کند.

چاپ کاترپلاتر یکی از روش های پرکاربرد روز دنیا برای چاپ روی تیشرت می باشد که در اکثر چاپ های لباس های ورزشی از این روش استفاده می شود. این روش ماندگاری و کیفیت بسیار عالی دارد، ولی فقط یک ویژگی دارد و آن هم این است که باید به صورت تک رنگ و یا رنگ های تفکیک شده مورد استفاده قرار بگیرد.

چاپ تیشرت تبلیغاتی | چاپ تی شرت تبلیغاتی | چاپ اختصاصی تیشرت تبلیغاتی | چاپ سفارشی تی شرت تبلیغاتی | چاپ Dtf تیشرت

در نهایت، به یاد داشته باشید که تی شرت های تبلیغاتی تان فقط یک لباس نیستند، بلکه نماینده برند شما هستند. تولید و چاپ تیشرت تبلیغاتی می تواند یک شیوه تبلیغاتی موثر و البته بلند مدت باشد به شرطی که در انتخاب جنس تیشرت و نوع چاپ آن، دقت لازم به عمل آید و درست و حساب شده انتخاب گردد. انتخاب چاپ متناسب با جنس تیشرت، نیز یکی از عواملی است که به ماندگاری چاپ روی تیشرت کمک بسیار می کند.

 

برگرفته از  t-shirt printing business

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید